همۀ آدم­های روی زمین ویژگی های اخلاقی مخصوص به خودشون رو دارند که با دیگران متفاوته. خشم و عصبانیت هم از همین قاعده پیروی می­کنه و شیوۀ نشون دادنش بین آدما متفاوته. بعضیا موقع عصبانیت وسایلشون رو پرت می­کنند، بعضیا داد و بیداد می­کنند و بعضی هام ممکنه شروع کنند به تند تند راه رفتن دور خودشون. اما نکته قابل توجه این هستش که اگرچه شیوه های نشون دادن خشم بین آدما باهم فرق میکنه امّا یک چیز برای همه تو این شرایط مشترکه. این­که برگردیم عقب و شرایطی که موجب شده به اینجا برسیم بررسی کنیم.

ناراحتی در دوستی

برای مشاهده ادامه مطلب روی فلش زرد کلیک کنید

اجازه ندید ناراحتیهای کوچک ادامه پیدا کنه

همیشه حواستون باشه که چه چیزهایی شما را عصبانی می­کند. ممکنه حرف ها یا رفتارهایی باشه که شما رو عذاب بده مثل توهین های جورواجور یا شوخی های بیجا که دوستان ما با عنوان شوخی کردم و یا منظوری نداشتم روش سرپوش میگذارند. حواستون باشه ساده رد شدن از کنار هم­چین چیزهایی به شما احساس خورد شدن و کوچک شدن میده و ممکنه حتی اگر حواستون نباشه به عصبانیت های بیشتر و بیشتر تو روزای بعد برسه. پس با این رفتارهای نابه­جا برخورد کنید و برای همیشه این شوخی کردم و منظوری نداشتم های بیجا و همیشگی­ رو تمومش کنید.

راز دار نبودن در دوستی

رازدار نبودن و ضربه زدن به شما

اگر رازتون رو برای دیگران فاش میکنه و یا اشتباهات سهوی شما رو به روتون میاره که منجر به شرم و خجالت و یا حتی ناراحتی درونیتون میشه قاطعانه به روش بیارید و اجازه ندید که باعث ناراحتی روحی شما بشه. به اصطلاح توپ رو توی زمین خودتون نگه دارید و حتی اگر اشتباهی ازتون سر زد به نقصتون آگاه باشید ولی هیچ­وقت با نقصتون به کسی امتیاز ندید، چون بعداً علیه خودتون استفاده میشه! این خیلی مهمه.

خودنمایی کردن

 

میخواد خودنمایی کنه

از کارهاتون می­پرسند تا بهانه ­ای برای پیش کشیدن حرفهای خودشون داشته باشند و اینجوری بتونند خودنمایی کنند. هیچ وقت عقب نکشید و بازنده نباشید، حتی اگر مجبور شدید که بیش از بیست بار یک جواب رو تکرار کنید، باز همون جواب قبلی رو بدین تا حملش برای خودنمایی خنثی بشه، اینجور وقتا احساساتی رو که توی روابط دوستیتون دارید بذارین کنار و اگر این روابط نادیدتون میگیرند و با باعث آزار روحی شما میشند محکم برخورد کنید. تعادل رو نگه دارید و همین جوری که برای افکار و سلیقه دوستتون احترام قائل هستید بدونید که این حق شماست که به سلیقه و فکرتون احترام گذاشته بشه، پس از طرف مقابلتون انتظار این احساس مقابل رو داشته باشید. اگر میخواد براتون تصمیم بگیره، اگر داره برای اوقات فراغتتون بدون پرسیدن نظر شما تصمیم گیری میکنه ، اگر توی جرو بحث بدون فکر کردن هم­چنان به داد و فریاد بی دلیل ادامه میده و برای وقت شما و استراحتتون ارزش و احترامی قائل نیست، این رو بدونین که حقتون داره پایمال میشه. لازم نیست که شما هم صدای خودتون رو ببرید بالا چون فریاد زدن برای آدمیه که حرفی برای گفتن نداره، شما آروم و محترمانه باید از دوستتون بخواین که به تصمیم شما احترام بذاره و این رو یادآوری کنید که شما هم حق دارید برای برنامه هاتون تصمیم گیرنده باشید، محترمانه ازش بخواین که در عین احترام به خلوت شما گاهی عقب بکشه و رئیس بازی درنیاره. در نهایت یادآوری کنید دوستی رابطه­ای دو نفره و یا چند نفرست و احترام گذاشتن وظیفه همه توی این رابطست و اگر حذف بشه دوستی دوامی نمیاره.

حرف زدن های رو در رو توی دوستی مشکلات شما رو حل میکنه پس منظور همدیگرو حدس نزنید چون ممکنه سوءتفاهم در پی داشته باشه، علاوه بر این توی رفتارهای نابه­جا و خودنمایی کردن ها و یا دخالت های پشت سرهم تذکر محترمانه رو فراموش نکنید. این خیلی مهمه که خودخواه نباشید ولی در عین حال به شخصییت و روحیه خودتون احترام بگذارید.